dilimize gereken özeni göstermeliyiz

türkçemizi sevelim ve koruyalım

sağda solda çokça görüyorum, insanlar konuşurken ya da yazarken aralara bolca yabancı kelimeler sıkıştırıyor. yaptığı bilgi gösterisinin böylece daha etkili olacağını düşünüyorlar belli ki. hatta bazıları olayı abartıp, götünden kelimeler de uyduruyorlar. ben şahsen kendim dilin yaşayan bir şey olduğuna inandığımdan pek de iplemiyorum bu durumu. ama şu da bir gerçek ki dilimize de gerekli özeni göstermeliyiz. ona sahip çıkmalıyız.

ben de lise ikiye kadar bu konuda nadide örnekler vermiştim. lakin lise ikide edebiyat dersimize giren hanfendi gözlerimin açılmasını sağladı. sayesinde kendimi edebiyata verdim. kendileri bulgaristan göçmeniydi ve çok kötü türkçesi vardı lan! offf inanamazsınız oğlum :(( ben öylesine hala denk gelmedim. işte o zaman başladı bende türkçemizi korumamız, ona sahip çıkmamamız gerektiği inancı. ay bak yine aklıma geldi ismimi telafuz edişi, tüylerim diken diken oldu :( türkçemiz çok güzel. onu koruyalım. lütfen!

sırf bu yüzden türk dil kurumunda işe giren sınıf arkadaşlarım var lan benim :(

15 kişi hayrettin: